Se filmen ”Bastarden” og hør om film som strategisk branding

DJ Kreds 5 17 sep , 2023 0 Comments Event
Foto: Henrik Ohsten, Zentropa

At lægge natur og kultur til en spillefilm eller en filmserie er ofte god branding for en kommune. Mød Viborg Kommunes marketingkoordinator Simon Qvist Apel og hør, hvordan kommunen arbejder strategisk med film som led i den overordnede branding af området. Bagefter går vi i biografen Viborg Fotorama og ser filmen ”Bastarden, hvis danske scener er alle optaget i Viborg og Holstebro.

Viborg Kommune har gennem næsten 10 år arbejdet strategisk med film som led i den overordnede branding af området. Marketingkoordinator Simon Q. Apel fra Viborg Kommune har været med hele vejen, og vil i sit oplæg give et indblik i både den overordnede tankegang omkring branding af Viborg Kommune, og hvordan spillefilm passer ind i dette. Simon kommer i oplægget ind på, hvordan Viborg Kommune griber arbejdet med film som strategisk brandingværktøj an og hvad kommunen får ud af sine klart største og mest budgetkrævende aktiviteter – nemlig film.

Nikolaj Arcels film BASTARDEN er baseret på Ida Jessens anmelderroste bestseller Kaptajnen og Ann Barbara fra 2020 og skildrer kampen om den uopdyrkede jyske hede i 1750’ernes Danmark.  Den fattige soldat Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen) ankommer i 1755 til den golde jyske hede med et eneste mål; at følge kongens kald om at opdyrke jorden og derved selv opnå rigdom og ære. Men den nådesløse godsejer, Frederik De Schinkel, mener, at heden tilhører ham.

Kredsen giver en sandwich og sodavand i forbindelse med arrangementet.

Du skal være medlem af Kreds 5 for at deltage. Deltagelse er gratis, dog reserveres der kr. 100 i no-show-fee, som fastholdes ved udeblivelse eller ved afbud efter fristen som er den 27. september, kl. 12.00.

Written By DJ Kreds 5